Osmanlı Devleti'nin kurulduğu dönemden başlayarak Türklerin tarihini, devlet, toplum, hukuk ve askerlik düzenini, gelenek ve göreneklerini, dil ve kültürlerini bir araştırma konusu haline getiren Avrupalılar, Türklerin musıkisini de incelemekten geri kalmamışlardır. Bu kitap, seyahatname, anı, günlük, mektup gibi canlı gözlem ürünü Avrupa kaynaklarında yer alan, Türklerin musıkisiyle ilgili malzemeyi değerlendiriyor. XV. yüzyıldan başlayarak XIX. yüzyıl sonlarına kadar başka Istanbul olmak üzere çeşitli Osmanlı şehirlerine gelen gezginlerin Türk musıkisi tarihine ışık tutabilecek gözlemlerini yorumlarken, bir yandan da Avrupalıların Türk musıkisine nasıl bir kültürel mercekten baktıklarını gösteriyor. ''Batı'daki Türk imgesi'' konusunun ilgi odağı olduğu günümüzde bu araştırmanın da kitaplığımızda bir yeri olduğuna inanıyoruz.
Notanın kullanılmadığı,eğitimin meşk sistemine dayandığı bu nedenle de araştırma yapmanın çok güç olduğu Osmanlı musikisiyle ilgili bazı değerli bilgileri 15-19. yüzyıl arasında imparatorluğu dolaşan Avrupalıların anlatımlarında buluyoruz. Bülent Aksoy bu gezginlerin anı ve gözlemlerini Avrupalı Gezginlerin Gözüyle Osmanlılarda Musıki kitabında derlemiş. Osmanlı toplumunda musikinin yeri,en eski halk türküsü, Kanuni devrinde musiki gibi başlıklar altında toplanan kitabın sonunda 40 sayfayı bulan notalar bulunuyor. Türk müziği tarihi için eşsiz bir eser.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Notanın kullanılmadığı,eğitimin meşk sistemine dayandığı bu nedenle de araştırma yapmanın çok güç olduğu Osmanlı musikisiyle ilgili bazı değerli bilgileri 15-19. yüzyıl arasında imparatorluğu dolaşan Avrupalıların anlatımlarında buluyoruz. Bülent Aksoy bu gezginlerin anı ve gözlemlerini Avrupalı Gezginlerin Gözüyle Osmanlılarda Musıki kitabında derlemiş. Osmanlı toplumunda musikinin yeri,en eski halk türküsü, Kanuni devrinde musiki gibi başlıklar altında toplanan kitabın sonunda 40 sayfayı bulan notalar bulunuyor. Türk müziği tarihi için eşsiz bir eser.