Türkiye'de İslamı hareketler, 1960'larda olduğu gibi, toplumun "cahil" ve "kandırılmaya açık" kesimlerini istismara yönelik tertipler olarak değil: aydınların "dinamik güçler" olarak adlandırmayı sevdikleri kesimlerin entelektüel eğilimleri ve tercihşeri noktasında ele alınmaya başlanmıştır.İslami hareketler, üniveriste/yüksek okul ögrencisi ya da mezunu olan, genellikle de laik eğitim veren okullardan gelen, kır kökenli olsa bile bugünü ve geleceği açısından kentli/orta sınıfa mensup, bu yönleriyle de gelecekte toplumda öneml konumlarda bulunmaya aday kesimler tarafından taşınmaktadır artık.
Yıllar önce okumuştum. Çok başarılı bir eser. Ortadoğudaki İslami hareketleri, önderleri, Türkiye’deki cemaatleri bilimsel açıdan çok güzel tahlil etmiş. Beni çok etkilemişti. Şimdi birkaç yıldır bu kitabı arıyordum. Geçen ay yeniden basıldı galiba. Kitapyurdu’nda görünce çok sevindim. Sosyal konulara ilgisi olanlara şiddetle tavsiye ederim.
Ortadoğu çalışan tüm araştırmacıların okuması gereken bir kitap. Yazar hem modernleşme kavramını hem de İslami hareketleri Türkiye, Mısır ve İran ülkeleri üzerinden detaylı bir şekilde, iyi referanslar vererek anlatmış.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Alev Hoca’nın çalışmalarını seviyorum.
bu eser yazarın doktora çalışması.geniş bir literatür ve kaynak çalışmasını içeriyor.alanında faydalı.nitekim 5.baskısını yapmış.
Yıllar önce okumuştum. Çok başarılı bir eser. Ortadoğudaki İslami hareketleri, önderleri, Türkiye’deki cemaatleri bilimsel açıdan çok güzel tahlil etmiş. Beni çok etkilemişti. Şimdi birkaç yıldır bu kitabı arıyordum. Geçen ay yeniden basıldı galiba. Kitapyurdu’nda görünce çok sevindim. Sosyal konulara ilgisi olanlara şiddetle tavsiye ederim.
Ortadoğu çalışan tüm araştırmacıların okuması gereken bir kitap. Yazar hem modernleşme kavramını hem de İslami hareketleri Türkiye, Mısır ve İran ülkeleri üzerinden detaylı bir şekilde, iyi referanslar vererek anlatmış.