Bu kitapta Melih Cevdet Anday'ın ilk şiirleri ve 1946-1956 yılları arasında ilk basımları yapılan üç yapıtı bir arada sunuluyor: Rahatı Kaçan Ağaç (1946-1961); Telgrafhane (1952, 1964); Yanyana (1956). Kitaba ayrıca hemen bunu izleyen yıllarda yazılmış iki uzun masal-şiir de eklenmiştir.
RAHATI KACAN AGAC Tanidigim bir agac var Etlik baglarina yakin Saadetin adini bile duymamis Allah”in isine bakin Geceyi gunduzu biliyor Dort mevsimi, ruzgari, kari Ay isigina bayiliyor Ama kotulemiyor karanligi Ona bir kitap verecegim Rahatini kacirmak icin Bir ogrene gorsun aski Agaci o vakit seyredin. Melih Cevdet ANDAY Evet aşkı bilen acıyı hüznü mutluluğu da bilir acı çeke çeke olgunlaşır bir anlık mutluluğu tekrar tadmak için bile aşk yaşanmaya acı bile çekilse öğrenilmeye değerdir. Melih Cevdet Anday”ın bahsettiği ağaç mutlu saadet dolu bir yaşam sürüyor ama kupkuru aşkı bilmiyor çünkü rahatı yerinde Melih Cevdet bizim bir ağaca baktığımızda düşündüğümüz şeylerin çok ötesini düşünen düşündüklerini de mizahla ve teşbih sanatıyla çok rahat bir şekilde ortaya koyabilen bir şair olarak dikkatimizi çekiyor. Zaman zaman toplum sorunlarına değinen şair hafiten alayı da elden bırakmıyor. Yer yer eski tarih kokan şiirleri ona özgü birikimlerini yansıtıyor. Modern şiirdeki başarısı ise kullandığı yepyeni sözcüklerle örülüdür.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
RAHATI KACAN AGAC Tanidigim bir agac var Etlik baglarina yakin Saadetin adini bile duymamis Allah”in isine bakin Geceyi gunduzu biliyor Dort mevsimi, ruzgari, kari Ay isigina bayiliyor Ama kotulemiyor karanligi Ona bir kitap verecegim Rahatini kacirmak icin Bir ogrene gorsun aski Agaci o vakit seyredin. Melih Cevdet ANDAY Evet aşkı bilen acıyı hüznü mutluluğu da bilir acı çeke çeke olgunlaşır bir anlık mutluluğu tekrar tadmak için bile aşk yaşanmaya acı bile çekilse öğrenilmeye değerdir. Melih Cevdet Anday”ın bahsettiği ağaç mutlu saadet dolu bir yaşam sürüyor ama kupkuru aşkı bilmiyor çünkü rahatı yerinde Melih Cevdet bizim bir ağaca baktığımızda düşündüğümüz şeylerin çok ötesini düşünen düşündüklerini de mizahla ve teşbih sanatıyla çok rahat bir şekilde ortaya koyabilen bir şair olarak dikkatimizi çekiyor. Zaman zaman toplum sorunlarına değinen şair hafiten alayı da elden bırakmıyor. Yer yer eski tarih kokan şiirleri ona özgü birikimlerini yansıtıyor. Modern şiirdeki başarısı ise kullandığı yepyeni sözcüklerle örülüdür.