Herkes Sevdiğini Öldürür..Ruhlarını giyotine uzatan kahramanların son sözleri..Bu öykülerdeki kahramanlar, atılan her oka göğsünü açan ve hayatını ıskalamayacak her türlü kötülüğü savunan sokağın kahramanları. Kendi katillerini bedenlerinde arayan bu melankolikler, ruhlarının akordunu bozan aşkları onaracak melodileri bulmanın peşine düşmüş birer kurbanlardır artık.
Bu eser tam anlamıyla bir deneme. Çünkü kitapta beş öykü ve farklı farklı kurgular bulunmakta. Yazarımız Bozkurt, bir yandan kurgusu ve diyalogları ile bizleri şaşırtırken, diğer yandan bundan sonraki kitaplarında da yer vereceği kahramanlarını bizlerle tanıştırıyor. üslup olarakta çok yalın.okumaya değer bir eser.
‘Herkes Sevdiğini Öldürür’, daha çok şairliğiyle bilinen Ayhan Bozkurt’un beş öyküsünden oluşuyor. Bozkurt’un bu öykülerdeki kahramanları, ‘sokak kahramanları’ olarak tabir edilebilir. Sokak kahramanları da, isminden anlaşıldığı gibi daha çok, hayatın kaybedenlerini sembolize ediyor. Gündelik hayatın zorluğunun üstesinden gelebilmek, o yaygın tabirle ‘tutunabilmek’ için, bu kahramanların duygularını öldürmekten başka çareleri yoktur. İyilikten çok kötülüğü savunan bu öykü kahramanları, bir yerde kendi sevdiklerini dahi öldürecek denli kötü olmuşlardır. Ayhan Bozkurt’un ‘herkes’le kimi kastettiği bilinmez ama, bu öykülerin genel bir toplumsal eleştiriyi dillendirdiği de ortada.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Bu eser tam anlamıyla bir deneme. Çünkü kitapta beş öykü ve farklı farklı kurgular bulunmakta. Yazarımız Bozkurt, bir yandan kurgusu ve diyalogları ile bizleri şaşırtırken, diğer yandan bundan sonraki kitaplarında da yer vereceği kahramanlarını bizlerle tanıştırıyor. üslup olarakta çok yalın.okumaya değer bir eser.
‘Herkes Sevdiğini Öldürür’, daha çok şairliğiyle bilinen Ayhan Bozkurt’un beş öyküsünden oluşuyor. Bozkurt’un bu öykülerdeki kahramanları, ‘sokak kahramanları’ olarak tabir edilebilir. Sokak kahramanları da, isminden anlaşıldığı gibi daha çok, hayatın kaybedenlerini sembolize ediyor. Gündelik hayatın zorluğunun üstesinden gelebilmek, o yaygın tabirle ‘tutunabilmek’ için, bu kahramanların duygularını öldürmekten başka çareleri yoktur. İyilikten çok kötülüğü savunan bu öykü kahramanları, bir yerde kendi sevdiklerini dahi öldürecek denli kötü olmuşlardır. Ayhan Bozkurt’un ‘herkes’le kimi kastettiği bilinmez ama, bu öykülerin genel bir toplumsal eleştiriyi dillendirdiği de ortada.