Türkiye'de Kürtler, ilk defa Atıf Yılmaz ve Hüseyin Peyda'yla beyazperdede boy göstermişlerdir. Bu filmin adı 'Mezarımı Taştan Oyun', tarih 1951'dir. Yönetmen ve senaryo yazarı olarak Yılmaz Güney'in filmlerinde de Kürtler anlatılır. Ancak Kürtlerin kimlikleri hep gizlidir, adları konmaz. 1990'lar sonrasında yapılan filmlerde ilk kez adı olan, dili olan Kürt vardır. Kürtçe duyulmaya başlanır. Yeşim Ustaoğlu'nun 'Güneşe Yolculuk', Handan İpekçi'nin 'Büyük Adam Küçük Aşk' filmleri bu sürecin eserleridir. Oyuncu olarak da Tarık Akan, Hakan Balamir, Türkan Şoray,Hülya Koçyiğit, Fatma Girik, Şener Şen, Kemal Sunal veİlyas Salman, Türk sinemasında Kürtleri 'temsil' etmişlerdir.Kürtçe'nin yasak olduğu yılların, asimilasyon politikalarının kökenleriyle, tarihçesinin de ele alındığı bu kitapta, Türk sineması tarihi gözden geçirilerek, Kürt karakterlerin, Kürtlerin yaşadığı coğrafyaların izi sürülür. Kürtçe, Türkçe'nin içerisine nasıl gizlenmiştir? Kürtçe, Türk sinemasında ilk ne zaman duyulmuştur? Hangi filmde Kürt karakterler, hangi şekilde yer almıştır? Müslüm Yücel elinizdeki bu kitapta, işte bu sorulara cevap ararken, Türk sinemasının Kürt'le imtihanını sunar.
ilginç konusuyla dikkat çeken bir kitap.yer yer kitabın konusundan savrulmalar olmuşsada ilginç bilgileri bizlerle paylaşmayı başarabilmiştir.sadece türk sinemasındaki kürtleri değil türk sinemasının erken dönemlerini merak edenler içinde okunabilir bir kitaptır.
Yer yer kopukluklar olsa da, Türk sineması tarihinde Kürtlerin ilk hangi filmlerde bahsi geçtiğini ve bahsi geçen filmlerde hangi karakterlerde yer aldığını,Kürtlere biçilen rollerin neler olduğunu anlatmaya çalışan bir kitap. Belirli bir alanda çalışması olanlar için iş görür niteliktedir.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
türk sinemasında kürtlerin hep olduğu ama sansürden dolayı hiç bir zaman açık anlatılmadığını anlatan iyi bir kitap
ilginç konusuyla dikkat çeken bir kitap.yer yer kitabın konusundan savrulmalar olmuşsada ilginç bilgileri bizlerle paylaşmayı başarabilmiştir.sadece türk sinemasındaki kürtleri değil türk sinemasının erken dönemlerini merak edenler içinde okunabilir bir kitaptır.
Yer yer kopukluklar olsa da, Türk sineması tarihinde Kürtlerin ilk hangi filmlerde bahsi geçtiğini ve bahsi geçen filmlerde hangi karakterlerde yer aldığını,Kürtlere biçilen rollerin neler olduğunu anlatmaya çalışan bir kitap. Belirli bir alanda çalışması olanlar için iş görür niteliktedir.