Birileri için Türkiyede üretilmiş ilk ; kültür, sanat, edebiyat fanzini olarak algılansa ve böyle lanse edilmekten zevk alınsa da : « üreticisi » ve yaratıcısı tarafından verdiği röportajlarda « fanzin » tanımı ve tabirine sığdırılmamış ve bu sıfatla da tanımlanmaktan kaçınılmış (örneğin bkz; Türkiye'de Punk ve Yeraltı Kaynaklarının Kesintili Tarihi 1978-1999 -Editör Sezgin Boynik | Tolga Güldallı) çoklu sanat disiplinlerinin oluşturduğu, dev bir kapital sektör olan fotokopiyi hızı ve diğer baskı metodlarına nazaran ucuz olduğundan sebep bir üretme biçimi olarak seçen kağıt bir düşünsel yapı formu olan Mondo Trasho tek-bir cilt halinde ! 1991’den günümüze !
daha onceleri yapilmis “sanatsal” fanzinleri saymazsak, ingiltere’de basina karsi kendilerini korumaya yonelik dogan ve cikis bulan alternatif yayinlarin, turkiye’de yaklasik 25 yil sonra (1991) vucut bulan fanzinlerin ilki olma ozelligini tasiyan otesi her daim manifesto degeri ile burunmus fanzin.
vakt-i zamaninda, studyo imge dergisi ve disguast #12’de yer alan mondo trasho soylesisi fanzinciler icin buyuk onem teskil etmeli..
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Mondo Trasho’yu kitaplaştırmak büyük bir yayıncılık başarısıdır. Sub Yayınları’na teşekkürler.
daha onceleri yapilmis “sanatsal” fanzinleri saymazsak, ingiltere’de basina karsi kendilerini korumaya yonelik dogan ve cikis bulan alternatif yayinlarin, turkiye’de yaklasik 25 yil sonra (1991) vucut bulan fanzinlerin ilki olma ozelligini tasiyan otesi her daim manifesto degeri ile burunmus fanzin.
vakt-i zamaninda, studyo imge dergisi ve disguast #12’de yer alan mondo trasho soylesisi fanzinciler icin buyuk onem teskil etmeli..