Balzac, İnsanlık Komedyası’nın bu bölümünde ‘gerçek’e her zamankinden çok daha fazla yaklaşıyor. Paolo Gambara, Balzac’ın en somut karakterlerinden birisi. Cehennemden ve cennetten dünyaya kaçırdığı enstrümanlarla, müziğin yavaş yavaş birleştirdiği 19. Yüzyıl Avrupa’sından geleceğin dünyası için en ‘esaslı’ operasını yapmaya kalkışıyor. Grotesk bir atmosferde geçen ve trajediyle sonlanan, bu büyük şiirde karşılaştığınız her tını aslında, Balzac’ın sanatın her alanına duyduğu büyük tutku, özellikle müzik için beslediği akıl almaz bir hırs. Böylece, içinde Kudüs ve (Hz.) Muhammed temalı operaların da bulunduğu Üçleme’nin tasarlanması esnasında, Gambara’nın kendinden geçip soluğunun kesilmesi, kelimelerin sayfalardan fırlayarak, duvarlara çarpıp geri dönmesi, romanı bütünüyle bir senfoniye dönüştürmüş. Gizli Başyapıt ile birlikte okunabilecek bu roman, bize Balzac’ın, ne kadar Gambara olduğunu düşündürtüyor. Hatta kuşkuları ortadan kaldıralım: Balzac, Gambara’nın ta kendisi!
Balzac’ın sevmediğim çalışmalarından biri. Sevmememin sebebi kesinlikle içeriği değil. Balzac’ın Müslüman hassasiyetini zedeleyici tutumu ve bunu büyük bir bilgisizlik içerisinde yapması oldukça komik.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
uygun fiyat ve kaliteli bir eser..balzac’tan..
SOnunu heyecanla bekledim, bu da orgunun gayet iyi oldugunu gosteriyor
Balzac’ın sevmediğim çalışmalarından biri. Sevmememin sebebi kesinlikle içeriği değil. Balzac’ın Müslüman hassasiyetini zedeleyici tutumu ve bunu büyük bir bilgisizlik içerisinde yapması oldukça komik.
Kitap genel olarak opera anlatımı üzerine gidiyor müzikal terimler çok fazla kullanılmış ama okunabilir farklı bir kitap.
ağırlık hissi veren yavaş ilerleyen bir kitap cep boy olması avantaj