“Dünya, rotasını alışık olmadığımız bir yöne doğru değiştiriyor; ağızı yerine karnından konuşan, taşları peynire dönüştüren, suyun dağa doğru akmasını sağlayan bir büyücülüğe doğru... Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki, arp çalan bir eşek, bir filozofun konuşmasından daha fazla ilgi görmekte, maskeli bir yüz, güzel bir çehreden daha değerli bulunmakta, papalar, büyüleri ve kristal küreleriyle kendilerini peygamberlerin efendisi sanmaktalar! Öyle bir zaman ki, anneler, yeni doğan bebeklerinin göbek bağlarından çıkan ve insana sonsuz gençlik bahşettiğine inanılan sıvıyı satılığa çıkarmakta, baltayla kesilmiş gelincik kuyruğunun diş ağrısını geçirdiğine inanılmakta, daha önceleri maneviyatın ve faydalı duaların ardından yürüyen eğitimli keşişler, bir çocuğun doğum arifesindeki sidiğini zıkkımlanmak için yaban ellerde sıra beklemekteler. Simyacılar, hayal ve sanrılar sağlayıp bir an için mutluluk veren, ama daha etkisi geçmeden insanları müptela edip paçavraya dönüştürerek çürüten tehlikeli iksirler icat etmekteler…”Hıristiyan dünyasının doğudaki en önemli kenti olan Konstantinopol, Türklerin kuşatması altındadır ve düşmek üzeredir. Dilsiz kızıyla birlikte yolu bu kente düşen Mainz’lı ayna ustası Michel Melzer, Avrupa’da henüz bilinmeyen ve ileride başına çok dertler açacak olan matbaacılığı burada öğrenir. Sonunda Mainz kentine geri döner ve orada, matbbanın mucidi olduğu için “Karasanatçı” olmakla suçlanıp hapsedilir. Uzun yıllarını geçirdiği hücresindeyken, yaşadığı çağın özelliklerini yukarıdaki sözleriyle tanımlar.
AYNACI, BİZANS VENEDİK ve MAİNZ ÜÇLEMİNDE MİCHEL MELZER’İN KIZI EDİTHA ve SEVDİĞİ KADIN SİMONETTA İLE BAŞINDAN GEÇENLERİ ANLATMAKTADIR. KONUŞAMAYAN KIZI EDİTHA İLE GELDİKLERİ CONSTANTİNAPOL’DE MALZER KÖTÜ BİR TESADÜF ESERİ KARŞILAŞTIĞI ÇİNLİDEN MATBAACILIĞI ÖĞRENİR. MESLEĞİNİN AYNACI OLMASINA KARŞIN DUYURU BASTIRMAK İSTEYEN KİLİSE YÖNETİMİNİN ve PAPA KARŞITLARININ BASKISI İLE KENDİSİNİ BÜYÜK BİR ÇIKMAZIN İÇERİSİNDE BULUR… BU ARADA TANIŞTIĞI SİMONETTA’YA BÜYÜK BİR TUTKU İLE AŞIK OLUR… MATBAACILIK, GETİRİSİNDEN FAZLA, KIZI EDİTHA ve SİMONETTA’YI ELİNDEN ALIR… GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN BU YOLDA TEK BAŞINA KALAN MELZERİ KÖTÜ BİR SON BEKLEMEKTEDİR… ÖMRÜNÜZ KİTAPLARLA GEÇSİN…
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
AYNACI, BİZANS VENEDİK ve MAİNZ ÜÇLEMİNDE MİCHEL MELZER’İN KIZI EDİTHA ve SEVDİĞİ KADIN SİMONETTA İLE BAŞINDAN GEÇENLERİ ANLATMAKTADIR. KONUŞAMAYAN KIZI EDİTHA İLE GELDİKLERİ CONSTANTİNAPOL’DE MALZER KÖTÜ BİR TESADÜF ESERİ KARŞILAŞTIĞI ÇİNLİDEN MATBAACILIĞI ÖĞRENİR. MESLEĞİNİN AYNACI OLMASINA KARŞIN DUYURU BASTIRMAK İSTEYEN KİLİSE YÖNETİMİNİN ve PAPA KARŞITLARININ BASKISI İLE KENDİSİNİ BÜYÜK BİR ÇIKMAZIN İÇERİSİNDE BULUR… BU ARADA TANIŞTIĞI SİMONETTA’YA BÜYÜK BİR TUTKU İLE AŞIK OLUR… MATBAACILIK, GETİRİSİNDEN FAZLA, KIZI EDİTHA ve SİMONETTA’YI ELİNDEN ALIR… GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN BU YOLDA TEK BAŞINA KALAN MELZERİ KÖTÜ BİR SON BEKLEMEKTEDİR… ÖMRÜNÜZ KİTAPLARLA GEÇSİN…