Artık çığırından çıkan "seyretme kültürü" karşısında "duyma" ile yeni bir ilişki kurulması gereğinden yola çıkan Joachim E. Berendt, kitabının hedefini "başlangıcından bugüne kadar tüm cazı kapsamak" olarak koyuyor. Çoğu müzik eleştirmeninin tersine tek bir stil üzerinde yoğunlaşmıyor; bilgisini, sadece bir tür müzikle duygusal ilişkiye girerek geliştirmek yerine duyguyu ve bilgiyi sürekli sınamak, sorgulamak ve yenilemek gerektiğine inanarak ragtime'dan postmodern caza kadar tüm akım ve stilleri, solistleri, grupları ve enstrümanları kronolojik olarak tek tek inceliyor. Önceki dönemlerin armonik cazı kadar günümüzün elektronik müziğine de saygı duyuyor; elektronik tınıların cazdan rhythm-blues'a, rock'tan pop'a tüm müzik stillerini etkilemesini modern insanın duyum ihtiyacının da elektronikleşmesinin göstergesi olarak görüyor; ve görüşünün kanıtlarını "bunun, toplumun bütün katmanlarını, bütün sınıfları kesen bir gelişme olmasında; kenar mahallelerden gettolara, entelektüel dünyanın müzik festivallerine kadar" yayılmasında buluyor. Ayrıca hem incelediğidönemlerin hem de cazın yaratıcısı olan siyahların toplumsal gerçeklerini göz önünde tutarak yapıyor bu incelemeyi.
şu ana kadar yayınlanan dunya üzerinde en geniş kapsamlı caz kitabı olduğunu düsünüyorum.caz öğrenmek isteyen biri olarak çok araştırma yapmama rağmen hım demek bu sebepden dolayıymıs diyebildigim tek kitap. cazın ne olduğunu merak edenlerın kesinlikle okuması gerekli bir baş yapıt…
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Caz üzerine yazılmış en kapsamlı kitaplardan. İlgilisinin mutlaka okumasını tavsiye ederim.
Cazla ilgilenen herkes için eşsiz bir kaynak. Türler, alt türler, müzisyenler ve müzik aletleri konusunda eşsiz bir kaynak. Herkese tavsiye edilir.
şu ana kadar yayınlanan dunya üzerinde en geniş kapsamlı caz kitabı olduğunu düsünüyorum.caz öğrenmek isteyen biri olarak çok araştırma yapmama rağmen hım demek bu sebepden dolayıymıs diyebildigim tek kitap. cazın ne olduğunu merak edenlerın kesinlikle okuması gerekli bir baş yapıt…