Edebiyat Kulesi’nde “sürekli cümle kurarak, cümlelerini bozmalıyım bunların” diyen Pakdil’in yazın dünyasının temelinde cümleler var. Ve yapıtlarını da o cümlelerle oluşturuyor Pakdil. Kurulan her yeni cümle Pakdil için insanı, ‘mutlak öğreti’yi, ‘yerli coğrafya’yı, ‘kök’leri savunmada atılan bir yeni adım. Pakdil hakkındaki yazılarda onun cümlelerinden eski şiirimizdeki ‘mısra-ı berceste’ler gibi alıntılar yapılması bu gerçeği gösteriyor. Pakdil, aynı zamanda yapıtlarında, cümlelerini kurarken gösterdiği olağanüstü titizliğin ipuçlarını da veriyor okura. Bu bağlamda Pakdil’in metinlerinde karşılaştığımız “doğrudur, dizgi düzelti yanlışı yok” ya da “doksan sekizinci yazılış” gibi dipnotları onun kelimelerini, cümlelerini oluştururken/kurarken gösterdiği o olağanüstü titizliğin birer yansıması olarak görüyorum. / Ahmet Edip Başaran
Edebiyat Kulesi yüzeysel okunduğunda Nuri Pakdil’in gülük hayatından örneklerdir. Derinliğine okunduğunda Ortadoğulular için bir yangın ve yalnızlık işaretleriyle doludur. Bunun cemiyetleşmiş, topluluk olarak ifadesi Edebiyat dergisinin sayfalarında gizlidir. Dikkat çekilen sorunlar ve çözüm önerileriyle birlikte. Kişiselden toplumsala, toplumsaldan evrensele kadar. Kitap, sigarasını, ağızlığını ve kibritini atan ve “sigara içmemeyi” seçen bir Nuri Pakdil’le biter. Diğer ifadeyle haberin başında belirtmeye çalıştığım gibi, dört ciltlik Bir Yazarın Notları boyunca kendini arayan, Edebiyat Kulesi’nde kendini bulan, belli bir arayışın sonucuna ulaşan, noktayı koyan Nuri Pakdil’le. Kitap, okuyucularının dünyasında “sigara içmemeyi” seçmekle devam eder.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Nuri Pakdili daha iyi anlayabilmek için okunmalı
Edebiyat Kulesi yüzeysel okunduğunda Nuri Pakdil’in gülük hayatından örneklerdir. Derinliğine okunduğunda Ortadoğulular için bir yangın ve yalnızlık işaretleriyle doludur. Bunun cemiyetleşmiş, topluluk olarak ifadesi Edebiyat dergisinin sayfalarında gizlidir. Dikkat çekilen sorunlar ve çözüm önerileriyle birlikte. Kişiselden toplumsala, toplumsaldan evrensele kadar. Kitap, sigarasını, ağızlığını ve kibritini atan ve “sigara içmemeyi” seçen bir Nuri Pakdil’le biter. Diğer ifadeyle haberin başında belirtmeye çalıştığım gibi, dört ciltlik Bir Yazarın Notları boyunca kendini arayan, Edebiyat Kulesi’nde kendini bulan, belli bir arayışın sonucuna ulaşan, noktayı koyan Nuri Pakdil’le. Kitap, okuyucularının dünyasında “sigara içmemeyi” seçmekle devam eder.
günce türünde dil oyunları ve her daim Kudüs
Yazarın iç dünyasına inmek için okuyun.güzel bir eser.
Her kitabın ayrı bi tadı var arkadaşlar, hepsini okuyun