Olup biteni kötü olarak tanımlayabilme kudreti, tanım yapabilenlerin, yani elini korun içinde tutabilecek denli sabır ve tahammüle malik olabilenlerin mülkü. Bu niülkiyetin adı karamsarlık, kötümserlik değil. Kötümserlik âna yönelik nazarların değil, geleceği karartan, olacak olanın kudretinden şüphe edenlerin zavallılığı; adalet ve merhametin tecellisinden umudunu kesenlerin, Kadir'in kudret elini tutabilme becerisinden yoksun olanların çaresizliği.Olmakta olanın karalığı, olacak olanın olması/gelecek olanın gelmesi için görülebilmeli; görülüyorsa görüldüğü an dile getirilmeli, hiç düşünülmemeli de karamsarlığın gereği yapılmalı!
Yerliliğin değerini bizlere hatırlatan, felsefenin bu topraklardaki vahim durumunu sebepleri ve bazı çözüm önerileriyle işleyen yazılar mevcut kitapta. Çeviri eleştirileri de ayrıca önemli bir yer tutuyor. Bu konularla ilgilenenlere tavsiye olunur.
fkir hayatında neden batının felsefesindede sorgulanacak bölümlerin olabileceği akla getirilmezde amemtü gibi aristoya iman edilir bizimde şehbenzademiz izmirli ismail hakkımız babanzademiz elimalı hamdimiz var
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Yerliliğin değerini bizlere hatırlatan, felsefenin bu topraklardaki vahim durumunu sebepleri ve bazı çözüm önerileriyle işleyen yazılar mevcut kitapta. Çeviri eleştirileri de ayrıca önemli bir yer tutuyor. Bu konularla ilgilenenlere tavsiye olunur.
Kitabın özellikle çevirilere ve felsefe diline yönelik eleştirileri önemli.
Düşüncenin gücü üzerine kendinizi de sorgulatan bir kitap.
fkir hayatında neden batının felsefesindede sorgulanacak bölümlerin olabileceği akla getirilmezde amemtü gibi aristoya iman edilir bizimde şehbenzademiz izmirli ismail hakkımız babanzademiz elimalı hamdimiz var
Felsefenin Türkçesi yerine Türk-İslamcısı deseymiş keşke.