Genel Türk siyasi ve kültür tarihinde Türk inançlarını, dilini, kimliğini ve kültürel değerlerini en üst düzeyde temsil etmiş ve savunmuş Şah İsmail gibi ikinci bir hükümdara rastlamak olanaksızdır. Şah İsmail siyasi kişiliği ve edebi diliyle Horasan kökenli bir oluşum süreci geçiren Türk Halk İslam anlayışının ortaya çıkardığı doruk noktası olarak görülür. Şah İsmail Külliyatı, bu derin ve geniş sosyal olgulardan beslenen yapının edebi bir motifini meydana getirir. Külliyat, üstadın divanından, tyuğlarından, koşmalarından, Deh-name ve Nasihat-name'sinden oluşur. Şah İsmail'in ölümünden sonra derlenen divanı ise gazeller, kasideler, mürebbe ve kıtalarından oluşur.Şirvan hala'iki hamu Tebriz'e taşına,Mülk-i Acem sorar ki, kıyamet haçan kopar?Yetdükce tükenür Arab'ın kuy u meskeni,Bağdad içinde her nice kim Türkman kopar.
Tarihi kişiliklerin başında gelen Şah İsmail’in edebi yönünün de ne denli güçlü olduğunu ortaya koyan önemli bir eser. Mutlaka okunması gerekir, diye düşünüyorum.
Şah İsmail i anlamak için okunması gerekli ama dili gerçekten ağır bir kitap, sıra gözetmeden karışık okuma ile bu sıkıcılık giderilebilir. Önemli bir kaynak
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Tarihi kişiliklerin başında gelen Şah İsmail’in edebi yönünün de ne denli güçlü olduğunu ortaya koyan önemli bir eser. Mutlaka okunması gerekir, diye düşünüyorum.
süper bir kaynak kitabi. Umarim tüm siirleri buradadir.
Çok Ağır bir dili var. Okuması kolay değil. Fakat ilgi duyuyorsanız pes etmeden bitirebilirsiniz.
öNEMLİ BİR EDEBİ ESER
Şah İsmail i anlamak için okunması gerekli ama dili gerçekten ağır bir kitap, sıra gözetmeden karışık okuma ile bu sıkıcılık giderilebilir. Önemli bir kaynak