Bir kar tanesi, bir yudum su, ağustosböceği, gece, ellerimiz, bulutlar, güz ya da toprak. Elinizdeki kitap. İşte böylesi 'alışılmış' şeyleri konu olarak alıyor ve her birinden gerçeğe uzanan birer 'pencere' aralıyor. Dahası, hepimize, böylesi 'pencere'ler ile Rabbimizin sanatını görme çağrısında bulunuyor. 'Yeter ki, insan alışkanlıklarının tanıdık sahilini terketmeyi göze alabilsin. O zaman ne yeni dünyalar keşfetmeye başlar kendi iç dünyasında' demeyi unutmadan.
Anadolu din düşüncesinin şekillenişinde büyük katkısı olan şeyh bedrettin in mutlaka bilinmesinin önemi açısından önemli kitap.alevi açılımı kapsamında özellikle milletvekillerimize kitabı tavsiye ederim.
Senai Demirci, 1992 yılında kitabı için “Gözüme amatörce gelse de” ifadesini kullanmış önsözünde. 1992 yılında yazarına amatörce gelen denemeler, 2007 yılında buluştuğu okuyucuya daha da amatörce geldi diyebilirim. Tabiata dair yazılarını derlediği kitabında Demirci; “Basit gibi görünen şeylerin arkasındaki mucizeleri, sanatı velhasıl kelam Yaradan’ı görün” ana fikrinde buluşturmaya çalışmış okuyucuyu. Ama bunu yaparken deneme tarzının olmazsa olmazı olarak gördüğüm yazara has özel bir üslubu pek oluşturamamış. 4 bölümden oluşan kitabın 2. bölümündeki “Çeşitleme” başlığındaki yazılar kitabı belki de küme düşmekten kurtarıyor.
ÇOK SIRADAN OLAN KONULARI FARKLI BİR AÇIDAN GÖSTERİYOR BİZE…TAM BİR SENAİ DEMİRCİ GİBİ YANİ…BU BASİT KONULAR NASIL DA GÜZELLEŞİYOR ELİNDE..TEŞEKKÜRLER SAYIN DEMİRCİ
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Anadolu din düşüncesinin şekillenişinde büyük katkısı olan şeyh bedrettin in mutlaka bilinmesinin önemi açısından önemli kitap.alevi açılımı kapsamında özellikle milletvekillerimize kitabı tavsiye ederim.
DAHA ÖNCE FARKETMEDİĞİNİZ ŞEYLERİ FARKETTİRECEK BİR KİTAP….HİÇ BU GÖZLE BAKMAMIŞTIM DEDİRTİYOR İNSANA MUTLAKA OKUYUN …..
Senai Demirci, 1992 yılında kitabı için “Gözüme amatörce gelse de” ifadesini kullanmış önsözünde. 1992 yılında yazarına amatörce gelen denemeler, 2007 yılında buluştuğu okuyucuya daha da amatörce geldi diyebilirim. Tabiata dair yazılarını derlediği kitabında Demirci; “Basit gibi görünen şeylerin arkasındaki mucizeleri, sanatı velhasıl kelam Yaradan’ı görün” ana fikrinde buluşturmaya çalışmış okuyucuyu. Ama bunu yaparken deneme tarzının olmazsa olmazı olarak gördüğüm yazara has özel bir üslubu pek oluşturamamış. 4 bölümden oluşan kitabın 2. bölümündeki “Çeşitleme” başlığındaki yazılar kitabı belki de küme düşmekten kurtarıyor.
gerçekten çok güzel bir kitab bize biz olmayı fazlasıyla öğreten cinsten
ÇOK SIRADAN OLAN KONULARI FARKLI BİR AÇIDAN GÖSTERİYOR BİZE…TAM BİR SENAİ DEMİRCİ GİBİ YANİ…BU BASİT KONULAR NASIL DA GÜZELLEŞİYOR ELİNDE..TEŞEKKÜRLER SAYIN DEMİRCİ