Eğer Zola, on dokuzuncu yüzyıl gerçekçiliğinin Wagner’iyse (ve George Eliot da belki Brahms’ı) o zaman Benito Pérez Galdós da bu gerçekçiliğin Shakespeare’idir… Fredric Jameson Erkek egemen bir toplumda, Tristana’nın bir erkeğe bağımlı olmadan kendi ayakları üzerinde durma çabası ve hep “erkeklere göre işler”e heves etmesi ancak talihsiz bir şekilde bir bacağının kesilmesiyle, hiç istemediği bir evlilik yapmak zorunda kalmasını etkileyici bir üslupla kaleme alan Galdós’un, bu romanda kadının duygu ve düşüncelerine yaklaşımı, günümüzle kıyaslandığında dahi hayli dikkate değerdir.
Klasik Okur tavsiyesi ile almıştım. Bir kadının kendi ayakları üzerinde durabilmesi için ekonomik özgürlüğünün olması gerektiğini anlayan ve bunun için çabalayan bir genç kadın. O zamandan bu zamana pek bir şey değişmemiş.
Büyürken kendisine şans ve eğitim verilmemiş olan Tristana’nın gençliğinde verdiği mücadeleler ve yaşadığı aşk talihsiz bir olayla geleceğini istediği gibi yaşamasına mâni olur.Yılmayan kahraman sonunda kendine mutlu olabileceği bir iş bulur.Harika bir kitap.Sevgili kızlar , sevgili kadınlar lütfen kendinizi yetiştirin.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Klasik Okur tavsiyesi ile almıştım. Bir kadının kendi ayakları üzerinde durabilmesi için ekonomik özgürlüğünün olması gerektiğini anlayan ve bunun için çabalayan bir genç kadın. O zamandan bu zamana pek bir şey değişmemiş.
Büyürken kendisine şans ve eğitim verilmemiş olan Tristana’nın gençliğinde verdiği mücadeleler ve yaşadığı aşk talihsiz bir olayla geleceğini istediği gibi yaşamasına mâni olur.Yılmayan kahraman sonunda kendine mutlu olabileceği bir iş bulur.Harika bir kitap.Sevgili kızlar , sevgili kadınlar lütfen kendinizi yetiştirin.
klasik okur tavsiyesi ile aldım. güzeldi
Klasik okur tavsiyesi ile aldım ve her önerisi gibi tabi ki bu da çok güzeldi. Bir çırpıda okudum.
Feminist edebiyata giriş için güzel bir kitap