“Leylâ Erbil acıyı, sevgiyi, inancı, ölümü ‘estetize’ etmekten kaçınır. Kişilerini trajik kahramanlara dönüştürmemeye özen gösterir. Onlar ‘Bizhalk’ın üyesidirler: Hatalı, yalancı, duyarsız, çıkarcı, zayıftırlar. Zaaflarını hoş görmez kişilerinin. Tam tersine onlara vurgu yapar. Erbil’de düzenin yandaşları gibi düzenin karşıtları da aynı acımasız ‘eleştirel bilinç’ önündedirler. Olumlu kişileri bile kurtulamaz eleştirilmekten.(…)‘Siyasal’ bir okumaya son derece açık ve uygun olan Üç Başlı Ejderha, yazarın araya girerek Burmalı Sütun çevresinde yeni bir anlatısal katman oluşturmasıyla, beklenmedik bir kesintiye, bir belirsizleştirilmeye uğratılır. Sorular yanıtsız bırakılmıştır. Geride kalan sadece kötülük ve tarihten devralınmış siyasal cinayetlerdir…” Ahmet Oktay
Erbil, Maraş Olayları’nı ve İstanbul’u, İstanbul’un siyasal/sanatsal tarihini birlikte işlemiş… Ece Ayhan’a -isim vermeden- yaptığı eleştiriler yenilir yutulur gibi değildi! 3 virgül’ün ne anlama geldiğini bilmek isterdim… ciltli baskıya ve kapak tasarımına hayran oldum.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Erbil, Maraş Olayları’nı ve İstanbul’u, İstanbul’un siyasal/sanatsal tarihini birlikte işlemiş… Ece Ayhan’a -isim vermeden- yaptığı eleştiriler yenilir yutulur gibi değildi! 3 virgül’ün ne anlama geldiğini bilmek isterdim… ciltli baskıya ve kapak tasarımına hayran oldum.
Deneysel bir çalışma. Bircok postmodern tekniği kullanılmış