Müziği oluşturan en önemli ifade araçlarından biri çalgıdır. Tarih boyunca çalgıyı en çok kullanan milletlerden biri olmamıza rağmen, çalgı müziğimiz yeterince gelişme gösterememiş, daha çok sese eşlik eder konumda olmuştur. Türk çalgıları için yapılan besteler ise insan sesinin verebileceği alt ve üst sınırları içinde kalmış, bu nedenle çalgıların gerçek icra kapasiteleri ortaya konamamış ve gözardı edilmiştir. Bu metodla, ud öğretiminin alaylı olmaktan çıkarılarak, geniş kitlelere metodik olarak öğretilmesi amaçlanmıştır. Geleneksel müziğimizin uslubunu bozmadan doğru bir teknik ve nazari bilgi birikimi ile iyi acracılar yetiştirebilmek ve ud öğretimindeki standardı yakalayabilmek diğer amaçlardandır.
Uda başladığım ve udu git gide sevdiren bir kitap. Udu tutuşunuzdan, udla yapacağınız tüm cambazlıklarda size eşlik edecek bi rmetod. Ud temelinizi Gülçin Yahya Kaçar’la almanızın farkını yaşayacaksınız, 7 senedir ud çalıyorum, hızlı ilerlememde ve icra tarzımın farkedilmesinde bu metodun ekolünden gelmenin etkisi çok büyük. Uda başlayacaksanız, piyasa tavrı olmayan bu akademik metod önderliğinde hareket etmenizi tavsiye ederim.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Uda başladığım ve udu git gide sevdiren bir kitap. Udu tutuşunuzdan, udla yapacağınız tüm cambazlıklarda size eşlik edecek bi rmetod. Ud temelinizi Gülçin Yahya Kaçar’la almanızın farkını yaşayacaksınız, 7 senedir ud çalıyorum, hızlı ilerlememde ve icra tarzımın farkedilmesinde bu metodun ekolünden gelmenin etkisi çok büyük. Uda başlayacaksanız, piyasa tavrı olmayan bu akademik metod önderliğinde hareket etmenizi tavsiye ederim.