İnsanın ürettiği ve sürekli beslediği bir disiplinin, içinde yaşadığı bağlamı destekleyecek ve onu yaşanabilir kılacak kavramlar dünyasından mahrum bırakılması ne kadar acı vericidir! Son yüzyıllarda Teoloji dahil bir çok dini disiplinin başına gelen felakettir bu. Elinizdeki eser, bir zamanlar ilimlerin tacı olarak kabul edilen Teoloji'nin, modern düşünceye başlangıç kabul edilen 17. yüzyıldan bu tarafa yaşadığı sürgün hayatını sora erdirme ve bu disiplini her anlamda insanın yaşam alanına indirme çabalarına bir ilavedir.Bu çaba içinde Teoloji'nin, klasik yapısı içinde, büyük oranda tabiat üstüne referansla kurduğu kavramlar dünyası, ayağı yere basan bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmaktadır. Eser içinde, Allah'ın tek başına bir tanım ve varlık alanı olarak değil de, insanla, tabiatla, tarihle, vs. ilişkisini kuran kavramlar üzerinden anlaşılmaya çalışılması, bu çabanın bir sonucudur.Allah'ı ilişkiler ağı içindeki bir Varlık olarak anlama düşüncesi, bu ağın bir başka parçası durumundaki insanı daha güçlü kılacak ve emanet olarak yüklendiği Tanrı'nın isimlerine yeryüzünde yaşam alanı açma çabasında ona destek olacaktır.
kitabı yeni bitirdim. din felsefecisiyim ancak Şaban Ali beye kelama katkılarından dolayı minnettarım. kelamı klasik konteksinin dışında yeniden okuma gerekliliğine vurgu yapan tanrının tabiat ve tarihin rabbi olduğuna dikkat çeken dini tecrübeye artık kelamcılarında eğilmesini savunan ifadedeki sadeliği entelektüel seviyesi ve kaynak doluluğu ile ilahiyat sahasında okunması gereken bir eser..
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Hocanın ustalık eseri .Kesin bir zeka parıltısı bu çalışma .Her sayfası o zekanın pırıltıları ile dolu, kesinlikle çok gösterişli.
Şaban hocanın bir programını dinlemiştim,çok iyi anlatıyordu ama bu kitap akademik çalışmaymış pek bir şey anlamadım.
kitabı yeni bitirdim. din felsefecisiyim ancak Şaban Ali beye kelama katkılarından dolayı minnettarım. kelamı klasik konteksinin dışında yeniden okuma gerekliliğine vurgu yapan tanrının tabiat ve tarihin rabbi olduğuna dikkat çeken dini tecrübeye artık kelamcılarında eğilmesini savunan ifadedeki sadeliği entelektüel seviyesi ve kaynak doluluğu ile ilahiyat sahasında okunması gereken bir eser..