Kutsal Kitapta sadece Tanrının inananlara yönelttiği sözler bulunmaz: Kutsal Kitap aynı zamanda ve öncelikle çok zengin yazılı belgeler derlemesidir; bu belgeler İÖ II. ve özellikle de I. Binyılda yazılmış, derlenmiştir ve eski macerayı bize kadar taşırlar. Bu süreç büyük ölçüde dünya görüşümüzü, değerler hiyerarşimizi, davranış kurallarımızı, mantalitemizi, bilincimizi oluşturan uzun bir tarihsel dönemi kapsar.Dolayısıyla geçmişin bütün kalıntıları gibi Kutsal Kitap da tarihe bağlıdır. Kutsal Kitap'a bir tarihçinin gözüyle bakmak… Eski Sami dinleri uzmanı Jean Bottéro da bunu amaçlıyor bu kitapta.Bottéro bu gözle baktığı Kutsal Kitap'ta arkaik, kimi zaman naif, çoğu zaman derin, kafamızı her zaman kurcalayan önemli sorunlarla ilgili düşünceler –nesnelerin var olmasının nedeni, hayatımızın anlamı ve evrensel kötülüğün nedeni– arasında, öncelikle eski İsraillileri Tanrı’nın mutlak tekliği ve mutlak aşkınlığı inancına götüren uzun yolu keşfeder –onların arkalarında bıraktıkları gerçekten yeni ve güçlü tek düşüncedir bu.
toplumun dinsel düşüncelerinin tarihsel süreçte nasıl evrimleştiğini yahudilik üzerinden çok da akıcı olmayan bir yolla anlatan kitap. Başlıkla içeriğin çok da uyumlu olmadığı söylenebilir.
Tevrat’ın tarihsel gelişiminin ve içindeki Tanrı inancının Elohim ve Yehova metinlerinin karşılaştırılmasından oluşuyor.Aşağıdaki yorumların aksine yazarın Kutsal Kitabın kaynağı ile ilgili tarafsız kaldığını ve hassasiyetini koruduğunu düşünüyorum.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
toplumun dinsel düşüncelerinin tarihsel süreçte nasıl evrimleştiğini yahudilik üzerinden çok da akıcı olmayan bir yolla anlatan kitap. Başlıkla içeriğin çok da uyumlu olmadığı söylenebilir.
OKUYUN VE LÜTFEN OKUTUN. FAYDALI BİR ESER.
panteist inancın ortaya çıkısını anlatan ve tevrat ın insan eli ile yazılması ihtimaline karşı tezleride sunan güzel bir eser..
ben tüm dinler hakkında zannetmiştim ancak sadece yahudiliğin metinleri üzerine yazılmış bir kitap..
Tevrat’ın tarihsel gelişiminin ve içindeki Tanrı inancının Elohim ve Yehova metinlerinin karşılaştırılmasından oluşuyor.Aşağıdaki yorumların aksine yazarın Kutsal Kitabın kaynağı ile ilgili tarafsız kaldığını ve hassasiyetini koruduğunu düşünüyorum.