Konevî’nin İslam düşünce tarihindeki önemi, sufilerin keşif ve müşâhede yöntemini müstakil bir bilgi yöntemi olarak ele almasından gelir. O, sufilerin ve tasavvufun bilim hiyerarşisindeki yeri konusunda, ilk dönem tasavvuf klasiklerinde de görülen tavrı iddialı bir hale sokmuş; keşif, müşahede gibi yöntemlerle elde edilen bilgileri sistematik bir üslupla “ilim” olarak disiplin altına almaya çalışmıştır. Onun bu çabası en yetkin örneğini, elinizdeki eserde bulur.
Kitabı anlamak için derinleşmiş hatta belli bir seviye yol almış olmak gerekiyor. ki Sadrettin Konevi de bunu kitabın başında belirtiyor. Kavramların sırların içine ortadan bir dalış var. Daha önce bu tür konularda bilgi birikimi olmadan bu kitabı anlayabilmek pek mümkün değil.
Kitaba puanım bu denli sırları açık ettiği için 5, kitabın çevirisine ise günümüz Türkçesini dikkate almadığı için 1.
kitabın tercüme olması anlaşılmasının kolay olacağını düşündürtüyor.ama öyle değil kitabın içinde “bu kitap,insanların avamı ve geneli için,hatta özelleri için bile yazılmamıştır ” diyor,dolayısıyla anlayamıyorsunuz,keşke açıklayıcı olabilse de biz de nasiplenebilseydik.
tasavvuf felsefesi için ibn arabinin fususu kadar önemli ve temel bir eserdir. ancak sanki sayın Demirli fususa yazdığı gibi bu eserede kısa bir şerh yazsa daha iyi olabilirmiş… sözkonusu eser ileri okuma seviyesinde olmakla birlikte anlam arayanlar ruhların kitaplığında olması gerekmektedir..
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
KONEVİ HAZRETLERİNİ OKUMAK KOLAY DEĞİL, AMA BİR ANLAYIŞ AÇILIRSA KATMAN KATMAN YÜKSELİNİR İNŞALLAH..
Uslup olarak ağır olsa da, her cümle de ayrı bir mana var
Kitabı anlamak için derinleşmiş hatta belli bir seviye yol almış olmak gerekiyor. ki Sadrettin Konevi de bunu kitabın başında belirtiyor. Kavramların sırların içine ortadan bir dalış var. Daha önce bu tür konularda bilgi birikimi olmadan bu kitabı anlayabilmek pek mümkün değil.
Kitaba puanım bu denli sırları açık ettiği için 5, kitabın çevirisine ise günümüz Türkçesini dikkate almadığı için 1.
kitabın tercüme olması anlaşılmasının kolay olacağını düşündürtüyor.ama öyle değil kitabın içinde “bu kitap,insanların avamı ve geneli için,hatta özelleri için bile yazılmamıştır ” diyor,dolayısıyla anlayamıyorsunuz,keşke açıklayıcı olabilse de biz de nasiplenebilseydik.
tasavvuf felsefesi için ibn arabinin fususu kadar önemli ve temel bir eserdir. ancak sanki sayın Demirli fususa yazdığı gibi bu eserede kısa bir şerh yazsa daha iyi olabilirmiş… sözkonusu eser ileri okuma seviyesinde olmakla birlikte anlam arayanlar ruhların kitaplığında olması gerekmektedir..