İlk çözümlenmesi gereken herhalde vahiy ile fikir arasındaki farkve ilişkiye bir çözüm, bir çare üretme sorunudur. Öncelikle vahiy, ilahidir, mutlaktır, tartışılmaz ve yanılmasızdır, bunu biliyoruz. Oysa fikir beşeridir, özneldir, tartışılabilir ve yanılır. Elbette Allah'ın vahyi karşısında ve ona rağmen bir fikir vahiyle boy ölçüşemez. Tabii bu noktada akla bir soru takılıyor. Doğuştanlığını bozmamış bir akıl, yani selim akıl, vahye aykırı bir fikre iman edebilir mi? Dikkat edilmesi gereken bir başka nokta da fikri imal etmekle ona iman etmek arasındaki ince farktır. Evet akıl her ürlü fikri imal edebilir. Ancak ona iman etmesi, yani yakın kesbetmesi her hal ve şartta zaruri değildir.
Metin beyi yeni yeni tanıyorum. Düşünmeyi dert edinen, düşünen, müslümanın düşünmesini , isteyen ve bunun vahyin bir emri olduğunu anlatmaya çalışan bir düşünce işçisi. Okumayı düşünün derim.
Müslümanın bir duruşunun olması gerektiğini her defasında gözler önüne seren Metin Önal Mengüşoğlu Kuranı Kerim’in de sık sık insanlığa hatırlattığı üzere ‘düşünmeyecek misiniz?’, ‘aklınızı kullanmayacak mısınız?’ gibi ifadelerinden yola çıkarak Müslümanın sadece belirli ritüellerle farz olunmadığını bilakis tepeye düşünmenin oturtulması gerektiğini içten bir anlatımla anlatıyor.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Metin beyi yeni yeni tanıyorum. Düşünmeyi dert edinen, düşünen, müslümanın düşünmesini , isteyen ve bunun vahyin bir emri olduğunu anlatmaya çalışan bir düşünce işçisi. Okumayı düşünün derim.
Müslümanın bir duruşunun olması gerektiğini her defasında gözler önüne seren Metin Önal Mengüşoğlu Kuranı Kerim’in de sık sık insanlığa hatırlattığı üzere ‘düşünmeyecek misiniz?’, ‘aklınızı kullanmayacak mısınız?’ gibi ifadelerinden yola çıkarak Müslümanın sadece belirli ritüellerle farz olunmadığını bilakis tepeye düşünmenin oturtulması gerektiğini içten bir anlatımla anlatıyor.