"...Fıkhın hükümü geneldir. Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir. Tasavvufun hükmü ise,hastır,özeldir genel değildir. Çünü o kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir. Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur;ancak sufinin fakihe itirazı kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur.; ancak sufinin fakihe itirazı doğru olmaz. Tasavvufların fıkha dönüp onunla yetinmek mümkündür. Ancak tasavvuf fıkıhsız olmaz. Her ne kadar mertebe itibariyle tasavvuf fıkıhtan üstün olsada fıkıh bırakılıp tasavvufa gidilemez. Tasavvuf fıkıhsız olamaz.Ancak fıkıh daha sağlam ve maslahat açısından daha geneldir. Bunun için şöyle söylenmiştir:'Sufi, fıkıhçı olmalıdır; ancak her fıkıhçı sufi olmayabilir;"
Hasan el Benna çok büyük bir İslam âlimi ve dava adamı olduğunu bu eseriyle bir kez daha göstermiştir. Vahdeti esas alan tutumu, sabri, bilgi birikimi, müspet ve kuşatıcı tavrı harika. Eser son zamanlarda okuduğum en faydalı kitaplardan biri.
Ben ruhumun iç muhasebesiyle savrulurken arayış içerisindeyken bu eserle tevafuk eseri karşılaştım ve çokta yardımcı oldu beni o kuyudan çıkarttı okurken bilginin manevi ağırlığını tüm benligimle hissettim ve huzuru buldum
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Hasan el Benna çok büyük bir İslam âlimi ve dava adamı olduğunu bu eseriyle bir kez daha göstermiştir. Vahdeti esas alan tutumu, sabri, bilgi birikimi, müspet ve kuşatıcı tavrı harika. Eser son zamanlarda okuduğum en faydalı kitaplardan biri.
Ben ruhumun iç muhasebesiyle savrulurken arayış içerisindeyken bu eserle tevafuk eseri karşılaştım ve çokta yardımcı oldu beni o kuyudan çıkarttı okurken bilginin manevi ağırlığını tüm benligimle hissettim ve huzuru buldum
Geçmiş âlimlerin sözlerinden de kesitler sunarak anlaşılır şekilde şerh edilmiş.
Güzel bir eser, cihat eden insanın mutasavvıf olabileceğini göstermek için güzel bir eser.
Başarılı bir eser. Bir çok bilgi var içerisinde.