Bediüzzaman Said Nursî, Osmanlı Millet Sistemi`nin Batı tipi bir siyasal ve sosyal yapıya dönüştüğü üç dönemde; “İstibdat”, “Meşrutiyet” ve “Cumhuriyet” dönemlerinde yaşadı.“İstibdat Dönemi”nde Sultan Abdülhamid`e karşı Hürriyeti; “Meşrutiyet Dönemi”nde İttihat ve Terakki Cemiyeti`ne karşı Meşrutiyet-i Meşrua`yı; “Cumhuriyet Dönemi”nde de Tek Parti Diktatörlüğü`ne karşı Hukuk Devleti`ni savundu.Her üç devirde de siyasî baskılara ve hapislere maruz kalışının ardında Bediüzzaman`ın sadece siyasî tercihi yoktu. Aynı zamanda bir medeniyet projesi olarak İslam`ı ve İslamî çerçevedeki rasyonaliteyi benimsemesi ve bu noktadan hareketle heves edilen Batı medeniyetinin temelini teşkil eden materyalist ve pozitivist felsefeye karşı başlatmış olduğu mücadelenin de önemli payı vardı.Bu kitapta, bahis mevzuu felsefî düşüncenin teorik ve pratik çerçevedeki eleştirileri ve Bediüzzaman`ın Kur`ân eksenli verdiği karşı cevapları bulacaksınız.
risalei nurdan hareketle hocam felsefe eleştirisi yapmanız açıkcası biz öğrencileriniz üzdü. özellikle derslerde işlediğiniz rasyonelite herşeyin belirleyicisi olmalıdır. söylemini kanaatimce bu eserinizle birlikte rafa kaldırıyorsunuz. siz hep derdiniz dinler kendi doğruluklarının delili olamazlar diye. oysa görüyoruz ki direk kuran kaynaklı bir söylemle felsefeye eleştiriler yapmaktasınız. bir dinin argümanlarını kullanarak kendisinin evrensel olduğunu söyleyen bir söyleme saldırmak ne kadar mantıklı sizce bilemiyorum. bu kitapta dile getirilen söylemler olsa olsa sadece risale-i nur’a inanan ve ondan iktidar bekleyenleri mutlu edecektir. felsefenin temelinde tutarlı olmak yatar hocam sizden de tutarlı olmanızı ve ikbal peşinde koşmamanızı beklerdik… ama yanıldık
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
risalei nurdan hareketle hocam felsefe eleştirisi yapmanız açıkcası biz öğrencileriniz üzdü. özellikle derslerde işlediğiniz rasyonelite herşeyin belirleyicisi olmalıdır. söylemini kanaatimce bu eserinizle birlikte rafa kaldırıyorsunuz. siz hep derdiniz dinler kendi doğruluklarının delili olamazlar diye. oysa görüyoruz ki direk kuran kaynaklı bir söylemle felsefeye eleştiriler yapmaktasınız. bir dinin argümanlarını kullanarak kendisinin evrensel olduğunu söyleyen bir söyleme saldırmak ne kadar mantıklı sizce bilemiyorum. bu kitapta dile getirilen söylemler olsa olsa sadece risale-i nur’a inanan ve ondan iktidar bekleyenleri mutlu edecektir. felsefenin temelinde tutarlı olmak yatar hocam sizden de tutarlı olmanızı ve ikbal peşinde koşmamanızı beklerdik… ama yanıldık