Kimin Tarihi Hangi Hermenötik? Kur’an’ı Anlama Yolunda Felsefesi Denemeler-1
Tanıtım Bülteni
Günümüz Türkiye’sinde, özellikle İslami ilimler sahasında “metni anlama ve yorumlama sanatı olarak hermenötik” en popüler kavramlardan bir tanesidir. Bu konuda telif ya da tercüme düzeyinde çok yoğun bir çabanın olduğunu gözlemlemekteyiz. İşte elinizdeki eser de bu yöndeki girişimlere mütevazı bir katkı olmaya adaydır. Bu çalışmanın temel hedefi, metinle okur arasındaki ilişkinin mahiyetine farklı bir açıdan ışık tutabilmektir. Çağdaş felsefedeki birçok eğilim, klasik bakış açısının tersine okur yanlısıdır. İşte bu noktada bizim asıl sorunumuz, bu iki bakış açısının eş zamanlı olarak ne derece işletilebileceğine dönüktür. Özellikle de, “tek yanlı diyetten kaynaklanan” aşırılıklar karşısında, -her ne kadar itici bir terim olarak görünse de- arayı bulmak mümkün müdür?
Kur’an’a bakış açınızı değiştirecek, genişletecek ve geliştirecek bir çalışma olmanın yanında konulara yaklaşım olarak da itiraz edilen soru işaretlerinin üstüne durarak çok güzel bir çalışma olmuş. Umarım kendisinden bahsettiği üzere çağımızda değeri kaybedilen “söz”ün değeri tekrardan anlaşılır ve anlam nimetinden ifratane faydalanabiliriz.
hermenötik’i tamamen kabul etmemekle beraber yazar, kuran bağlamında sözün vaz bağlamını ve indiği dönemdeki dilin sınırlarını kabul ediyor. dolayısıyla sonraki dönemlerde kelama eklenen anlamları geçerli bulmuyor. okunur.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Din dilini anlama noktasında okunması gereken eserlerden..
hocamız elinden çıkan muhteşem bir eser daha
Kur’an’a bakış açınızı değiştirecek, genişletecek ve geliştirecek bir çalışma olmanın yanında konulara yaklaşım olarak da itiraz edilen soru işaretlerinin üstüne durarak çok güzel bir çalışma olmuş. Umarım kendisinden bahsettiği üzere çağımızda değeri kaybedilen “söz”ün değeri tekrardan anlaşılır ve anlam nimetinden ifratane faydalanabiliriz.
Serinin birinci kitabı, mutlaka ikincisi de okunmalı. Tarihsellik tartışmalarına bir katkı niteliğinde.
hermenötik’i tamamen kabul etmemekle beraber yazar, kuran bağlamında sözün vaz bağlamını ve indiği dönemdeki dilin sınırlarını kabul ediyor. dolayısıyla sonraki dönemlerde kelama eklenen anlamları geçerli bulmuyor. okunur.