İmam Gazalinin; “en mükemmel üç eserimden biri ve birincisidir” dediği EL-MUNKIZU MİNE’D DALAL Kayıhan Yayınları farkıyla, daha kolay anlaşılsın diye hem Arapça hem de Türkçe olarak hazırlandı.İmam Gazali bu eserinde tasavvufun insanlar üzerindeki müspet ve menfi tesirlerini açıklamıştır.Eserde geçen bazı konular şunlardır.• Tasavvuf nedir?• Tasavvufu kimler kabul eder?• Tasavvufu kimler inkâr eder?• Tasavvufu inkâr edenlerin, inkâr ettikleri en önemli konular nelerdir?• Tasavvuf Aristokrasimidir?• Tasavvuf seçkin insanların kullandıkları bir yöntem midir?• Tasavvuf Ruhbanlık mıdır?• Tasavvuf yabancı kaynaklı bir sistem midir?... ve daha çok ayrıntılı konular.Bu müthiş eserde Gazali; Kelamcılarla, Felsefecilerle, Bâtınilerle ve Sofilerle olan farklı görüşlerini de kaleme almıştır.
Gazali’nin, inkàrci pozitif bilimcilerine yaptığı eleştiride verdiği örnekler gerçekten üzerimde tesir etti. Gerçekten de bilmediğim birçok şey öğrendim. Fakat sonunda Ibn-i Sina’ya yaptığı eleştiriyi haksız ve gereksiz buldum. Gazali; Ibn-i Sina’nin “Bir hastalığın ilaci alkollü ise o alkollü ilaç helaldir” sözünü çok sert bir şekilde yermiş ve harami helal yapmakla suçlamiştir. Fakat Rabbimiz bizim için hayatı kolaylaştirmiştir (nitekim bir ayette ‘açliktan ölmemek için domuz etinden abartmadan yemek’ helal kilindi) ve zorunlu durumlarda haram olani kötü niyet arz etmedikçe kullanmak caizdir. Gazali’nin böyle bir eleştiriyi yapmasınin nedenini anlamak için o dönemin eserlerini okumak, zamanın sosyolojik analizini yapmak gerekebilir. Genele baktığımda ise Gazali’den öğreneceğim çok şey olduğunu fark ettim ve daha kitabın yarısında iken yaklaşik 11 kitabını sipariş ettim. Kitabı da tavsiye ederim.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Gazali’nin, inkàrci pozitif bilimcilerine yaptığı eleştiride verdiği örnekler gerçekten üzerimde tesir etti. Gerçekten de bilmediğim birçok şey öğrendim. Fakat sonunda Ibn-i Sina’ya yaptığı eleştiriyi haksız ve gereksiz buldum. Gazali; Ibn-i Sina’nin “Bir hastalığın ilaci alkollü ise o alkollü ilaç helaldir” sözünü çok sert bir şekilde yermiş ve harami helal yapmakla suçlamiştir. Fakat Rabbimiz bizim için hayatı kolaylaştirmiştir (nitekim bir ayette ‘açliktan ölmemek için domuz etinden abartmadan yemek’ helal kilindi) ve zorunlu durumlarda haram olani kötü niyet arz etmedikçe kullanmak caizdir. Gazali’nin böyle bir eleştiriyi yapmasınin nedenini anlamak için o dönemin eserlerini okumak, zamanın sosyolojik analizini yapmak gerekebilir. Genele baktığımda ise Gazali’den öğreneceğim çok şey olduğunu fark ettim ve daha kitabın yarısında iken yaklaşik 11 kitabını sipariş ettim. Kitabı da tavsiye ederim.
Gazali’yi anlamaya çalışmak gerekiyor
kendini arayanlara, İmam Gazali’nin kendini aradığı dönem kitabı
gazali gibi bir dehamız var fakat okumuyoruz. çok güzel bir eser
İmam Gazali ve birtakım eleştiriler