Bundan böyle kader, ezeli ilimde; Allahın, insan yaşamı için uygun gördüğü enstürmanlarda ki takdirinin tezahürüdür. Kime ne reva görülmüşse o insan ona göre rolünü tamamlayacaktır. Ancak rahmet yüzü ile insana bakan Allah’ın makamı itiraz mercii değildir. Sahih hadislerde; Allah’ın insanlara olan şefkat ve merhameti, bir annenin çocuğuna olan duygusal tedirginliğinin yedi katından daha yüksek olduğu rivayet edildiğine göre; ‘Ne de kötü kaderim varmış’ veya ‘kader utansın’ gibi söylemlerle insanlar, isyan etme hakkına sahip değildir. Çünkü kötülüğü ve çirkin şeyleri, istidat ve kabiliyeti ile isteyen insanın kendi nefsidir.
Yazar 26. Sözü hiç kavrayamamış kanımca.sanki cebri ekolünü temsil eden bir esermiş gibi söylemler var,bu son derece yanlış.Said nursi Kader bahsinde ehli sünneti temsil eder ve bu duruşunu bütün ehli sünnet uleması da dogrulasmistir.bu kitabta Çok nitelikli bir eser tahlillerin olduğunu düşünmüyorum.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Kitap tek tek anlamaya çalışınca hakikatten değerli bir kitap olduğu anlaşılıyor lakin birçok eski kelime var.
Yazar 26. Sözü hiç kavrayamamış kanımca.sanki cebri ekolünü temsil eden bir esermiş gibi söylemler var,bu son derece yanlış.Said nursi Kader bahsinde ehli sünneti temsil eder ve bu duruşunu bütün ehli sünnet uleması da dogrulasmistir.bu kitabta Çok nitelikli bir eser tahlillerin olduğunu düşünmüyorum.