Batıdaki İbn Arabî çalışmalarının seçkin isimlerinden ve Guénonyen okulun önemli takipçilerinden biri olan yazar bu çalışmasında, Kur'an'daki bazı 'muammalı' ayetlerin işaret ettiği manalara dönük bir dikkatle 'bilgi' meselesine eğiliyor. Yazarın zihnindeki epistemik çerçeve, bilgi meselesiyle ilgili olan bir tartışmaya 'ruh' hakkında belli bir aydınlığa kavuşma çabasını da dahil etmeyi gerekli kılıyor. Böylece yazar, bilgi ve ruh arasındaki irtibatı çeşitli yönleriyle işliyor. Yazarın da vurguladığı gibi kitapta İbn Arabî ve Emir Abdülkadir'in konuyla ilgili görüşleri konunun esasını teşkil ediyor. Yazar, Allah'ın bilgisi, bilginin bilinene tâbi olması, ledünnî bilgi, bilgi ve inisiyatik zevk, bilgi ve görü(vision), zahir ve bâtın gibi İslâm düşüncesinin kadim meselelerinden olan çeşitli 'bilgi' merkezli konularda okura yeni perspektifler sunuyor.
Samimî olmam gerekirse, yazarı ve kitabı çok incelemeden sipariş ettim. Zira tanıtım yazısında Gilis’in bir Guénonyen olduğu belirtiliyordu ve hayli cüz’i bir fiyata satılıyordu. Henüz tamamen okumuş da değilim, yalnızca girişine baktım. Fakat doyurucu bir metin olduğu muhakkak. Maalesef nazarî irfan metinleri artık çokluk Batı dünyasında üretiliyor. Türkiye ve Doğu Dünyası irfânî metinlerden ziyade dinî hukuk metinlerine yoğunlaşmış bir durumdayız. Guenon, Schuon ve bunların etrafında gelişen tradisyonalizm ve philosophia perennis okulu ciddiye alınması gereken metinler üretiyorlar. Bu metin de o akımın ürünlerinden birisi. Okunmasını salık verebilirim.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Tradisyonalist akım hakkında yeterli fikir sahibi yapacak bir eser.
Samimî olmam gerekirse, yazarı ve kitabı çok incelemeden sipariş ettim. Zira tanıtım yazısında Gilis’in bir Guénonyen olduğu belirtiliyordu ve hayli cüz’i bir fiyata satılıyordu. Henüz tamamen okumuş da değilim, yalnızca girişine baktım. Fakat doyurucu bir metin olduğu muhakkak. Maalesef nazarî irfan metinleri artık çokluk Batı dünyasında üretiliyor. Türkiye ve Doğu Dünyası irfânî metinlerden ziyade dinî hukuk metinlerine yoğunlaşmış bir durumdayız. Guenon, Schuon ve bunların etrafında gelişen tradisyonalizm ve philosophia perennis okulu ciddiye alınması gereken metinler üretiyorlar. Bu metin de o akımın ürünlerinden birisi. Okunmasını salık verebilirim.