Karagöz’ün yaşatılması ve geliştirilmesinde muhakkak ki ilk ve ana kaynak bu gösterileri tek başına gerçekleştiren sanatkârlardır. Giderek hızla azalan bu kaynaktan sonra gerekli malzeme ise yeni bir repertuvardır. Ancak Karagöz oyun metni (piyesi) yazanların bulunmayışı ve az sayıdaki çalışmanın yazarının da perde arkası tekniği ile konunun özünü bilmemeleri veya kavrayamamaları sebebi ile yeni metinler sahnelenememektedir.
Güzel zevkle okunan bir kitap.. Henüz yarısındayım. Gölge oyununun kısa bir anlatımı, tasavvuf karagöz ilişkisi gazeller üzerinden anlatılmış elbet bir ibn arabi gibi bir anlatım beklenmemeli ama gazeller dünden bugünü çok güzel derlenmiş..
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Güzel zevkle okunan bir kitap.. Henüz yarısındayım. Gölge oyununun kısa bir anlatımı, tasavvuf karagöz ilişkisi gazeller üzerinden anlatılmış elbet bir ibn arabi gibi bir anlatım beklenmemeli ama gazeller dünden bugünü çok güzel derlenmiş..