Vahiy ilişkisi bir zamanda (7. yüzyıl) ve bir mekanda (Arap Yarımadası) vuku bulmuştur. Kur’an, lahûtî (ilahî) olduğu kadar nasûtîdir (insanidir). Allah, insan aklı ve insan diliyle insana hitap etmiştir. Vahiy ile insan aklı arasında mahiyet farkı değil; derece farkı vardır. Vahyin fikrî muhtevası Arap kültürünün ve Arap zihin dünyasının içindedir. Tevrat’tan, İncil’den dinî fikirler içerdiği gibi, Arap cahiliye döneminin doğru fikir ve fiillerini de içerir. Başta Hz. Ömer olmak üzere Hz. Muhammed ve arkadaşlarının doğru görüp uyguladıkları fikir ve fiiller vahiy tarafından onanır (muvafakat-ı Ömer). Bundan dolayı Musa Carullah, bazı farzların temelinin sünnet olduğunu savunur. Bu bakış açısına göre vahyin bir dudağı gökte, bir dudağı da yerdedir. Yukarı aşağıyı belirler, aşağı da yukarıyı. Kur’an sadece gökten inmemiştir, aynı zamanda yerden bitmiştir. Yerle gök arasında diyalektik bir ilişki söz konusudur.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
bağımlılık yapan yazar ilhami güler
Kısa ve öz yazılar ile tarihselciliği çok iyi anlatmış.Özellikle tarihselciliği bilmek için güzel bir kitap.
İsmine bakıp aldanabilirsiniz. İçeriği ve konu bütünlüğü zayıf. Kitabın adı ile içinde yer alanların ilgisi yok.
Kitap önceki eserlerindeki çarpıcı cümle ve paragrafları bir araya getirilmiş hali, bir nevi aforizmalar gibi denebilir. yine okunmaya değer
Kuran’ın mahiyetini bir de buradan okuyalım.