Şeceretü’l-Kevn, başlangıcı ve vardığı sonla, aslından ayrılması ve tekrar aslına kavuşmasıyla varlık hakkındadır. Eser, bu yüzden Allah’ın ‘Ol!-kün’ emri ile başlayıp Hz. Muhammed’in mi’râcı ile tamamlanır. Tasavvuf doktrinine güçlü atıflar yapaN, paylaşılan bir dünya görüşünü çağrışımlar yoluyla yansıtan önemli bir çalışmadır. İbn Arabî’ye atfedilmesi bir gelenek olan Şeceretü’l-Kevn’in bu yayınını ayrıcalıklı kılan, tercüme¬nin merhum Hüseyin Şemsi Ergüneş’e ait olma¬sıdır. Bu kıymetli tercüme, eserin müellifi hakkında bir araştırma beraberinde okuyucuya sunulmuştur.
Tasavvuf kültürü ve İbn Arabi ye yabancı olanların zorlanacağı bir eser. Temel islami bilgiler üzerine tasavvuf bilgisi olması halinde harika bir eser.
İnsani varlığa Muhiddin-i Arabi’nin Sufi ve Vahdet-i Vücutçu bakış açısıyla yaklaşmak isteyenler için bulunmaz bir kaynak. Kendi görüşünü de keskin bir şekilde belli etmek için İlahi sıfatlarla insan-ı kamilin sıfatlarını paralel olarak işleyen kitap her ne kadar bazı alimlerin şiddetli karşı çıkışlarına maruz kalsa da titizlikle okunması ve anlaşılması gereken bir eser diye düşünüyorum. Ayrıca iz yayınlarının bu basımını da özenli bir çalışma olarak nitelemek mümkün.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Tasavvufla ve Muhsiddin İbni Arabi ile ilgili iseniz bu klasiği edinmelisiniz..
İstifade edilecek bir eser…
çok güzel bir anlatımdır.bilmediğiniz kelimeler çıkabilir.tasavvufi açıdan varlık kademelerinin klasik anlatımı.
Tasavvuf kültürü ve İbn Arabi ye yabancı olanların zorlanacağı bir eser. Temel islami bilgiler üzerine tasavvuf bilgisi olması halinde harika bir eser.
İnsani varlığa Muhiddin-i Arabi’nin Sufi ve Vahdet-i Vücutçu bakış açısıyla yaklaşmak isteyenler için bulunmaz bir kaynak. Kendi görüşünü de keskin bir şekilde belli etmek için İlahi sıfatlarla insan-ı kamilin sıfatlarını paralel olarak işleyen kitap her ne kadar bazı alimlerin şiddetli karşı çıkışlarına maruz kalsa da titizlikle okunması ve anlaşılması gereken bir eser diye düşünüyorum. Ayrıca iz yayınlarının bu basımını da özenli bir çalışma olarak nitelemek mümkün.